Ja przesiadłem się z Astry II HB 1.6 (po 7 latach używania) na O2FL 1.4 TSI i jedna z pierwszych rzeczy jakie zrobiły na mnie wrażenie to znacznie lepsze wyciszenie O2 FL.
no to zazdroszczę!! jeżdżąc Astrą II 1.4 przed 12 lat nigdy nie pomyslałem o czymś takim jak wygłuszenie...jeżdżąc O2FL w sezonie letnim cały czas słysze te pieprzone opony :/
LOREN* 1.4 tsi,
może szybkość jazdy się zmieniła? ;-)
Jak ja się przesiadałem z Almery '98 to Octavia była super cicha, teraz już się przyzwyczaiłem i widzę parę elementów do ewentualnej poprawy. (głównie nadkola oraz uszczelki w tym lusterek)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
LOREN* 1.4 tsi,
może szybkość jazdy się zmieniła? ;-)
Jak ja się przesiadałem z Almery '98 to Octavia była super cicha, teraz już się przyzwyczaiłem i widzę parę elementów do ewentualnej poprawy. (głównie nadkola oraz uszczelki w tym lusterek)
Szybkość niekoniecznie, bo juz przy 90, 100km?h dobrze słychać
ale te nadkola jakby dobrze wygłuszyć to mogłoby pomóc
Zauważyłem że bardzo duży wpływ ma jakość asfaltu, czasami faktycznie coś tam poszumi ale nie ma tragedii a jeżdżę na aluskach ubranych w miszelinik energy saver fajne ciche oponki. Pozdrawiam
Na moich CSC 3 bardziej słyszę gulgoczący wydech niż opony (225) a przy prędkościach autostradowych szum powietrza. No chyba że asfalt jest b. chropowaty ale to i tak wina nie leży po stronie opon.
Koledzy a co myślicie o tym żeby nadkola (oczywiście mam na myśli blachy nadwozia) wykleić matami od strony kół??? Mam tu na myśli to żeby zdjąć plastikowe nadkola i powyklejać blachy matami bitumicznymi na przykład. Czy myślicie że to coś da względem hałasu pochodzącego od kół??? Trochę mi się nie chce pruć wnętrza żeby dostać się do nadkoli
W tym temacie to kombinacje z oponami chyba za dużo nie pomogą. Warto zwrócić uwagę na wyciszenie podwozia. A tu przydałyby się uwagi osób będących w temacie (np. w związku ze sprzętem car-audio) i doradztwo jakimi środkami to zastosować
Może skorzystać z usługi firmy :?: http://www.sztukawyciszania.pl/robimy/ Ale z racji ceny chyba nie :!:
W rozmowie telefonicznej uzyskałem informację o cenie wyciszenia podwozia (na przykładzie mojego auta) i usłyszałem kwotę ok 3700 zł. :shock: :shock: :shock:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
U mnie prawdopodobnie alusy tak szumia (tylko nie umiem wytłumaczyć dlaczego) zimówki na stalowych felgach nic nie słychać!
alusy MAK Veloce T 15
Bridgestone Ecopia EP150 195/65R15
Drugie opony letnie na tych felgach mocno szumią :/
U mnie prawdopodobnie alusy tak szumia (tylko nie umiem wytłumaczyć dlaczego) zimówki na stalowych felgach nic nie słychać!
alusy MAK Veloce T 15
Bridgestone Ecopia EP150 195/65R15
Drugie opony letnie na tych felgach mocno szumią :/
ta opona Bridgestone Ecopia ma 71dB a taki GoodYear UG8 zimowy 69dB, letnia jest prawie 2 razy głośniejsza.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Re: Szum opon doprowadza mnie do białej gorączki!!!
Zamieszczone przez LOREN* 1.4 tsi
W październiku 2010r kupiłem nówke Octavie II FL 1.4 tsi. przez 10 m-cy zrobione został 4 tyś km (mało to fakt) szum opon przy prędkości powyżej 80km/h jest nie do zniesienia!! Jadąc w trasie dłużej niż 40, 50km bębenki w uszach tego nie wytrzymują ( CZYTAŁEM FORUM I MÓJ PRZYPADEK NIE JEST ODOSOBNIONY). Opony na których wyjechałem z salonu to goodyear (letnie). Byłem u kilku wulkanizatorów i mówili, że ta firma robi opony półtwarde więc powinny być eleganckie (i mi też tak się wydaje). WNIOSEK MÓJ JEST TAKI, że wjebaliśmy się na mine z tymi autami pod tym względem, to jest wada konstrukcujna tego auta i chyba nie da się nic zrobić. OSOBIŚCIE MOCNO ŻAŁUJĘ ŻE KUPIŁEM TEN SAMOCHÓD (mogłem dołożyć 8 tyś i kupić Passata B6 1.4 tsi ale już wpłaciłem zaliczke na Skode jak zobaczyłem po jakiej cenie jest Passat Jeździłem różnymi autami ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem) MASAKRA!!!
Jakieś porady od innych użytkowników tego badziewia?? (nie licząc głośniejszego słuchania radia ani stoperów w uszy) :/
Hej,
mam nową SKODĘ 1.4 TSI Green Tec. Jako, że nowy jestem na forum oraz nowy jako użytkownik SKODY do zainwestowałem 5 EURO i zajrzałem sobie do oprogramowania ErWin (dostęp na 1 godzinę). To co opisujesz pasuje mi do usterki opisywanej jako szum spod przedniego grilla. Jest nawet oficjalna instrukcja usuwania tego szumu przez ASO.
Ja swoja Octavie kupiłem w grudniu 2010 r. i z salonu wyjechałem za zimówkach. Po zmianie opon na letnie ( B. Ecopia ER 300 jak dobrze pamietam ) zauwazyłem, że te opony są dziwnie głośnie i na różnych rodzajach asfaltu róznie rezonuja a nie jestem osoba która zwraca na szum opon jakąś specjalną uwage. Po 5 tyś. kilometrów opony sprzedałem i złożyłem Michelin Energy Saver ( jest to moja ulubiona marka opon letnich ) i wszystko wróciło do normy....
Z oponami firmy Bridgestone ( letnimi ) miałem do czynienia w swojej Skodzie, w autach służbowych i w motorze który wyjechał na nich z fabryki. Po swoich doświadczeniach z tymi oponami stwierdzam ze cos jest z nimi nie tak.
Moja O2 Tour jest z czerwca 2012. Opony letnie to Fulda Carat Progresso 16" (felgi ATT) , a zimowe jakieś Goodyear 15" (oryginalne felgi stalowe).
Odnośnie szumu toczenia to faktycznie jest on zaskakująco donośny w O2 w porównaniu na przykład do O1 Tour (opony letnie Goodyear 15", zimowe Dębica Frigo 15").
Odnoszę wrażenie, że jednak nie chodzi tu o opony czy koła bo bez względu na aktualnie zamontowane zawsze w O2 szum toczenia jest zdecydowanie głośniejszy.
Najprawdopodobniej w dwójce budowa wnęk kół, błotników lub plastikowych osłon powoduje jakieś zawirowania powietrza i stąd ten szum. Nie potrafię inaczej tego sobie wytłumaczyć.
Natomiast co do pracy silnika to dla mnie to dziwna sprawa, bo jest zupełnie odwrotnie. O1 BFQ jest znacznie głośniejszy od BSE w O2, a przecież to ten sam silnik. Dodam, że obydwa auta nie posiadają wygłuszenia maski.
Tyle moich spostrzeżeń
"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Re: Szum opon doprowadza mnie do białej gorączki!!!
Zamieszczone przez pepe24
Hej,
mam nową SKODĘ 1.4 TSI Green Tec. Jako, że nowy jestem na forum oraz nowy jako użytkownik SKODY do zainwestowałem 5 EURO i zajrzałem sobie do oprogramowania ErWin (dostęp na 1 godzinę). To co opisujesz pasuje mi do usterki opisywanej jako szum spod przedniego grilla. Jest nawet oficjalna instrukcja usuwania tego szumu przez ASO.
pepe24 a możesz wkleić jakieś screenshot z tego erwina, ewentualnie napisać w skrócie co oni tam o tym napisali?
Re: Szum opon doprowadza mnie do białej gorączki!!!
Zamieszczone przez gieu
Zamieszczone przez pepe24
Hej,
mam nową SKODĘ 1.4 TSI Green Tec. Jako, że nowy jestem na forum oraz nowy jako użytkownik SKODY do zainwestowałem 5 EURO i zajrzałem sobie do oprogramowania ErWin (dostęp na 1 godzinę). To co opisujesz pasuje mi do usterki opisywanej jako szum spod przedniego grilla. Jest nawet oficjalna instrukcja usuwania tego szumu przez ASO.
pepe24 a możesz wkleić jakieś screenshot z tego erwina, ewentualnie napisać w skrócie co oni tam o tym napisali?
Sorki, ale już nie mam dostępu. To był dostęp na 1h za 5 EURO. Z tego co pamiętam to był opisany szum na jaki skarżył się klient przy prędkości 80 - 120 km/h.
Było oficjalne zalecenie dla serwisu w skrócie tak:
- zdemontować i rozebrać przedni grill;
- specjalnie wyciętą uszczelką, ale nie pamiętam z jakiego materiału - wykonać uszczelnienie;
Jako przyczyna hałasu podane były zmiany w cyklu produkcyjnym.
Ja ostatnio mam taki szum ze nawet moj klekot nie pomaga. Mam nadzieje ze przy wyzszych predkosciach typu 160 to sie zmieni, a wszystko przez to ze kupilem felgi z chinolami "SUNNY", jedyne co zaobserwowalem narazie to wlasnie to ze sa glosne, na suchym sie dobrze trzymaja chodz maja troche problemow z trakcja, a na mokrym poprostu trzeba uwazac
Także, chlopaky wygluszenie nie jest tragiczne w octavii a tymbardziej w 2, czesto to na prawde wina opon a w moim przypadku widac to w 100% gdyz co roku mam komplet nowych opon, i pewnie w tym sezonie tez zdarze zakatowac te chinczyki i je zmienie.
jeden z kolegów wygłuszył nadkola taśmą dekarska , pisał ze efekt super
wykleil plastikowe nadkola i wneki kół
ja tasmę juz mam , jak tylko przyjdzie wiosna wyklejam u siebuie , na poczatek wykleje nadkola plastykowe i zobaczymy co to da ,tasma byla za darmo wiec nic nie stracę ,a może coś się poprawi
w alfie 156 tylne nadola mialem wyklejone fabrycznie filcem od strony kół , z tyłu i kompletnie nic nie było słychac
andru123, ja właśnie też będę robił przymiarkę do wyklejenia taśmą dekarską, tylko zastanawiam jak to zrobić.
1) Oczyścić miejsce szczotką drucianą
2) Rozpuszczalnikiem na szybko przelecieć miejsca wyklejane
3) Nałożyć taśmę i użyć opalarki w celu lepszej przyczepności
Jest może ktoś z Wawy kto będzie chciał robić podobny zabieg i ma opalarkę?
Miałem takie u siebie kupiłem na takich nowych sztukach. Wg mnie opony do bani. Są głośne -co w O2 jest istotne bo jest niespecjalnie wyciszona, twarde, stosunkowo szybko się skończyły i do tego w miarę zużycia na tyle się wyząbkowały. Kilkakrotnie sprawdzałem zawieszenie tylne bo robiąc przekładki przednie z czasem na tył wrzuciłem i podobnie sie wyżąbkowały.
Lecz bardziej drazni mnie szum od uszczlek, szukalem czegos czym mozna je pokryc, jakis flock lub filc w plynie- bo np w golfie 5 uszczelki sa takie filcowane.
Znalazlem takie cus:
Dostawca ponad 100 tys. produktów dla profesjonalistów. Oferta dedykowana dla przemysłu, budownictwa, działów utrzymania ruchu, warsztatów samochodowych, stolarzy
Maja wersje bezbarwna, zastanawiam sie nad nalozeniem "paska" z takiej gumyw na wneki drzwi, tam gdzie dotyka ich zewnetrzna uszczelka. Korzysc dodatkowa to ochrona antykorozyjna.
Tippo, lepszym rozwiązaniem będzie dołożenie drugiej uszczelki tak jak jest to np w SII. Zrobiłem tak u siebie w drzwiach kierowcy i była różnica. Minus jest taki, że jedna szt to coś koło 100 pln i trzeba trochę mocniej walnąć drzwiami, bo na początku sprężynuje.
Tippo, lepszym rozwiązaniem będzie dołożenie drugiej uszczelki tak jak jest to np w SII. Zrobiłem tak u siebie w drzwiach kierowcy i była różnica. Minus jest taki, że jedna szt to coś koło 100 pln i trzeba trochę mocniej walnąć drzwiami, bo na początku sprężynuje.
Ja tam nie zauważyłem różnicy i po ok. 3 m-cach uszczelkę wywaliłem.
Minus jest taki, że jedna szt to coś koło 100 pln i trzeba trochę mocniej walnąć drzwiami, bo na początku sprężynuje.
A regulacja zamka we wnece drzwi nie pomogla?? Jego sie ponoc luzuje i mozna przesuwac.
Nie ma to znaczenia, bo odległość drzwi od karoserii się nie zmienia. Żeby było luźniej to musiałbyś odsunąć drzwi, a wtedy odstawały by od reszty.
obrus a ja jestem zadowolony. A ślad osadzonego na karoserii kurzu biegnący dokładnie wzdłuż tej dodatkowej uszczelki dowodzi, że trochę jednak daje. Jak się zrobi ciepło to instaluje taką w drzwiach pasażera.
Komentarz